Handelsbetingelser

 

 

 


Generelle oplysninger

 

Boutique BoHome
CVR-nr. 40973688
Odinsgade 14, 8700 Horsens
bbhome@outlook.dk

tlf. 42360676

 

 

Ordrebehandling

Alle ordrer behandles og afsendes førstkommende hverdag efter at du har afgivet din bestilling, medmindre andet fremgår af varebeskrivelsen. Er der tale om en bestillingsvare, vil du blive oplyst omtrentlige leveringstid, ved bestilling.

 

Fragt

Medmindre andet aftales, bliver varen leveret af GLS til din nærmeste pakkeshop eller hjemmelevering når dette er valgt. Ved køb for 500 kr. eller mere, gives fri fragt med GLS til pakkeshop.

Ved køb af varer der ikke kan leveres til pakkeshop pga. størrelse eller vægt, f.eks. møbler, hvor anden form for levering eller afhentning skal aftales på forhånd er der fri fragt ved køb på 5.000 kr. eller derover

Ønsker du dine varer leveret til en bestemt pakkeshop, skal du vælge dette i bestilling. Hvis du ønsker varer leveret på din bopæl, bedes du kontakte os før bestilling.

 

Leveringstid 2-3 dage hvis varen er på lager. Ved reservation af ikke-lagerførte varer vil estimeret leveringstid fremgå specifikt.
Møbler og varer der ikke kan sendes med pakkepost kan afhentes på forretningens adresse eller leveres med fragtmand efter nærmere aftale. Priser og leveringstid vil blive oplyst før betaling.

 

Rabatter

I webshoppen får du som ny kunde 10% rabat på første køb medmindre varen allerede er omfattet af anden rabat. For at få rabatten skal du tilmelde dig vores Nyhedsbrev før du foretager dit køb, og du vil herefter få tilsendt en rabatkode der skal indtastes ved bestilling. Tilmelder du dig i forbindelse med bestilling, vil du skulle godkende det fulde beløb, hvorefter købsprisen reduceres ved ordrebehandling. Du vil modtage 1-2 nyhedsbreve om måneden og kan til enhver tid afmelde disse, hvis du ikke længere ønsker dem. 

På webshoppen kan du desuden altid finde særtilbud, der gælder en specifik vare eller varegruppe.

 

Betaling

I webshoppen kan du gebyrfrit betale med Dankort, Visa/Dankort, samt Mobilpay.

Du kan også betale med Mastercard, bankoverførsel og Paypal. Betaler du med Paypal tillægges gebyr efter gældende takster og du er ikke beskyttet af indsigelsesordningen, læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

 

Betaling er også mulig med ViaBill

ViaBill er en betalingsløsning, hvormed du har mulighed for at “købe nu og betale senere”. Du slipper altså for at betale hele beløbet med det samme. I stedet afdrager du beløbet til ViaBill i overskuelige og rentefrie delbetalinger.

Du kan læse meget mere om ViaBill på deres hjemmeside

Ønsker du at betale med ViaBill skal du blot vælge ViaBill som betalingsform, når du gennemfører din ordre. Første gang du betaler med ViaBill, vil du blive bedt om at indtaste nogle oplysninger, så vi kan bekræfte din identitet. Herefter kan du straks se, om du er blevet godkendt til en kredit med ViaBill.

 

Betaling af bestillingsvarer

Bestiller du ikke-lagerførte varer fra nogle af vores faste leverandører, skal du først betale varen, når den kommer hjem til shoppen, medmindre andet aftales.

Hvis det drejer som varer der importeres fra udlandet, hvor vi har et udlæg i forbindelse med bestilling, vil du, som udgangspunkt blive opkrævet et depositum på 25 % af købsprisen.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til bbhome@outlook.dk
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten - ønsker du at modtage en returlabel på mail, oplys det venligst når du giver besked om at du vil returnere varen. Uanset om du har betalt for levering eller ej, vil prisen for returfragt, blive fratrukket dit tilgodehavende.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for større møbler og malerier indenlands og for returnering af tæpper der er leveret direkte fra udlandet. I disse tilfælde skal du kontakte os, før du sender varen retur så vi kan finde den bedste og billigste returlevering. 

 

Ingen fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret på varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller hjemtaget specielt til dig. Du kan derfor ikke få tilbagebetaling af købsbeløbet. Skulle varen ikke leve op til dine forventninger eller har fejl og mangler har du naturligvis ret til at returnere varen efter de normale regler. I disse tilfælde, vil det være muligt at bytte varen til et andet produkt eller modtage et tilgodebevis for købssummen. Drejer det sig om fortrydelse af specielt hjemtaget tæppe, gælder de returregler, som Boutique BoHome har forhandlet sig til, hos den udenlandske sælger. Disse vil blive oplyst nærmere ved køb.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder køb i webshoppen, kan du få dine penge eller bytte til en anden vare. Bemærk at der gælder særlige vilkår ved varer du har bestilt og vi har hjemtaget specielt til dig*

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger ved køb af varen. Har du valgt en anden og dyrere leveringsform, end levering til GLS pakkeshop, refunderes kun den del af beløbet der tilsvarer levering til pakkeshop. Ved fortrydelse af køb skal du selv afholde udgifter til returnering og varen skal være returneret senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.


Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 
Vi refunderer først beløbet når vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Boutique BoHome

Odinsgade 14

8700 Horsens

 

Du bedes anvende samme leveringsform som ved køb, og vælge GLS til pakkecenter Odinsgades nærbutik, Odinsgade 4, 8700 Horsens 
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. 

 

Reklamationsret

 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, - ønsker du at modtage en returlabel på mail, kontakt os venligst. 

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Persondatapolitik

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Boutique BoHome og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: bbh@outlook.dk

 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Susanne Kaufmann/ejer på  Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.02.2021